Pepsi retro-reklame: Jeg kan ik’ forstå hvad du siger…

7 nov

Pepsi lancerede i 1974 en reklamekampagne med en af de længste taglines nogensinde – og en blond dansk pige der vist nok har lært engelsk i skolen.

“Lipsmackin Thirstquenchin Acetastin Motivatin Goodbuzzin Cooltalkin Highwalkin Fastlivin Evergivin Coolfizzin”.

Sådan lød Pepsi’s slogan tilbage i 1974. Præcis 100 bogstaver udgør et budskab om Pepsi-Cola som værende den helt rigtige læskedrik for de unge og smarte. Trods ihærdige forsøg på at finde frem til navnet på den danske pige der medvirker i tv-reklamen, er det ikke lykkedes for Kosmopolitten. Hverken reklamebureauet bag, eller PepsiCo selv, har været i stand til at hjælpe. Historien om hvordan den unge pige endte i en britisk Pepsi-reklame må derfor lade vente på sig. I mellemtiden synes redaktionen dog alligevel, at klippet er værd at dele.

Pepsi blev i øvrigt lanceret i 1898 under navnet “Brad’s Drink”, opkaldt efter apotekeren Caleb Bradham, der introducerede den i sirup-form som et medicinsk middel mod fordøjelsesbesvær. I 1903 flyttede Bradham produktionen fra sit apotek til et større varehus, og omdøbte samtidig drikken til Pepsi-Cola, på grund af dens indhold af fordøjelsesenzymet Pepsin, samt ekstrakt af kolanødder.


Kilde: PepsiCo, Wikipedia

Skriv en kommentar